Bereikbaar op: +31 (0)43 20 50 100 Vanaf 08:00 bereikbaar

De Tixel behandeling uitgelegd

01 juli 2019

Wat is Tixel?

Dit apparaat gebruikt Thermo-Mechanische ablatie, ofwel verhitting, om je huid te verjongen. Je kiest voor deze behandeling als je je fijne lijntjes of een verslapte huid wilt aanpakken. Maar ook diepere rimpels, een verslapte huid (ook op de buik), grove poriën, hangende oogleden of zonschade kun je efficiënt behandelen met de Tixel. Met deze nieuwste techniek kan de Tixel worden vergeleken met de al bekendere (en gevreesde) CO2 laser. Het voordeel van de Tixel is dat de huid minder wordt beschadigd. Daardoor is de behandeling minder pijnlijk, de hersteltijd veel minder heftig en bovendien korter dan bij CO2 lasers. Het risico’s op complicaties is gering. Wel kun je, als je gevoelig bent voor het virus, een koortslip krijgen met deze behandeling. We raden je dan ook aan dit vooraf aan te geven bij je behandelaar.

Tixel behandelingen

Hoe werkt het?

Met een kleine ‘kop’ van 1cm2 waarop kleine titanium piramides zitten, wordt de huid heel kort aangeraakt. De minuscule gaatjes die vervolgens ontstaan zorgen ervoor dat de hitte van de Tixel diep in de huid wordt gebracht. De behandeling duurt ongeveer 20 a 30 minuten, afhankelijk van de zones die je laat behandelen. De huid zal de wondjes die ontstaan door het apparaat direct gaan genezen en juist dit genezingsproces zorgt voor een flinke aanmaak van collageen en elastine met een steviger en strakkere huid als resultaat.

Doet het pijn?

Het is niet pijnloos, maar het is te doen. Je hoeft niet verdoofd te worden voor deze behandeling. Sterker nog, het verdoven van de huid maakt de behandeling minder effectief.

Wie voert de behandeling uit?

De behandeling wordt door alle behandelaars bij Kliniek aan de Maas uitgevoerd.

Hoe gaat het herstel?

Tot twee uur na de behandeling voel je de hitte in de huid. De dag na de behandeling voelt je huid wat strak aan en mag je eventuele roodheid al camoufleren met minerale make up (link naar Colorescience) als je wil. De dagen erna is het behandelde gebied droog en voelt iets ruw aan. De roodheid en ergste droogte is na 4-6 dagen verdwenen. Dan ben je weer goed toonbaar. Het is verder belangrijk om minimaal 4 weken voor en na de behandeling niet te zonnen (ook geen zonnebank). Na de behandeling smeer je dagelijks met een SPF 30 of 50 met een fysische filter. Een niet-fysische filter kan zorgen voor huidirritatie.

Is Tixel geschikt voor iedereen?

Ja, in ieder geval voor iedereen die zijn/haar huid wil verbeteren of wil verjongen. Vanaf het 25e levensjaar begint ons lichaam collageen te verliezen. Het natuurlijke collageen neemt af met ongeveer 1.5% per jaar en (helaas) begin je dus rond de 30 jaar veranderingen te zien in de structuur en elasticiteit van de huid. Om rimpels te verminderen en de huidstructuur te verbeteren is de Tixel een perfecte behandeling. Ook acne en acnelittekens bij jongere mensen kan behandeld worden met de Tixel. Een sterk verouderde huid of een huid van iemand die veel rookt kan soms minder resultaat vertonen. Dit zal de arts tevoren met u bespreken.

Wat kost het?

Bekijk onze prijslijst (link) voor alle prijzen. Een losse behandeling van bijvoorbeeld het gelaat kost 300 euro.

Wil je graag weten of een Tixel behandeling iets voor jou is?

Neemt contact met ons op en een van onze artsen kijkt samen met jou naar de beste oplossing voor jouw probleem.

Blijf op de hoogte van Kliniek aan de Maas

Wij respecteren uw gegevens, lees meer in onze Privacy Policy.