Bericht ons

Migraine en Botox

13 november 2017

Migraine is een veelvoorkomende aandoening, ongeveer 1 op de 5 Nederlanders heeft er last van. Daarmee is het een groot maatschappelijk probleem. Mensen zijn beperkt in hun functioneren en voelen zich sneller neerslachtig. Soms kunnen ze hun dagelijkse bezigheden niet uitvoeren.

Migraine is een neurologische aandoening die vele oorzaken kan hebben. Typisch voor migraine is dat de klachten altijd tussen 4 en 72 uur aanhouden. De spierspanningshoofdpijn kan migraine uitlokken of kan optreden als symptoom van de migraine. De plek van de hoofdpijn kan wisselend zijn van voorhoofd tot achter in de nek. Andere symptomen die kunnen optreden zijn misselijkheid, braken, lichtflitsen zien, het niet kunnen verdragen van licht en geluid, of andere verschijnselen. Deze hoofdpijnaanvallen kunnen een enorme impact hebben op het dagelijks leven. Als pijnstillers en het vermijden van prikkels niet voldoende is kan Botox een oplossing zijn. Met Botox wordt de spierspanningshoofdpijn behandeld.

Wat gebeurt er tijdens de behandeling?

Gedurende de intake wordt er samen bepaald waar de spanningshoofdpijn het meest intens wordt ervaren. Frequent voorkomende plekken zijn: frons, langs de haargrens, op de slapen en achter in de nek. Afhankelijk van de grootte van het gebied wordt er een kostenplaatje gemaakt zodat u exact weet waar u aan toe bent. In de regel geldt, hoe groter het gebied, hoe meer materiaal er nodig is.

Wat gebeurt er na de behandeling?

In 70% van de gevallen zien we dat een behandeling met Botox effectief is tegen de hoofdpijnklachten. Na enkele dagen zult u dan merken dat de klachten verminderen of niet meer optreden. Het effect houdt 3-6 maanden aan.

Blijf op de hoogte van Kliniek aan de Maas

Wij respecteren uw gegevens, lees meer in onze Privacy Policy.